آموزش استخراج ارز های دیجیتال

آموزش استخراج مونرو با کامپیوتر و لپ تاپ

برای اینکه بتوانید از ارز های دیجیتال درآمد کسب کنید، دو راه پیش رو دارید. در راه اول شما می­‌توانید با استفاده از دستگاه‌های ماینینگ یا کامپیوترهای خانگی رمز ارز های مد نظر خودتان را استخراج کنید و به درآمد برسید. در روش دوم شما باید ارز دیجیتالی که نیاز دارید را از یک فروشنده مطمئن خریداری کنید.

بعد از اینکه روش خود را انتخاب کردید، می‌­توانید وارد بازار سرمایه گذاری شوید و ارزهای دیجیتال خود را خرید فروش کنید که به این کار ترید کردن هم می‌گویند. ما در این مقاله قصد داریم به آموزش استخراج مونرو با کامپیوتر و لپ تاپ بپردازیم.

ارز دیجیتال مونرو

تقریبا تمامی افراد جهان اسم ارز دیجیتال بیت کوین را شنیده‌اند. بعد از رمز ارز بیت کوین، مونرو یکی دیگر از ارزهای محبوب در این بازار است. ارز دیجیتال مونرو در آوریل سال 2014 ساخته شد و امروزه دارای سرمایه‌­ای 1.5 میلیارد دلاری است. افرادی که در این حوزه فعالیت می­‌کنند، مونرو را با کلمه­ (XRM) می‌شناسند. پس از این به بعد هروقت با این کلمه برخورد کردید، بدانید که منظور همان مونرو است.

مشاهده قیمت مونرو در سایت بیتمینو بصورت لحظه ای

در ادامه قصد داریم، آموزش استخراج مونرو با کامپیوتر و لپ تاپ را برای به صورت کامل توضیح دهیم. البته توجه داشته باشید که شما نمی‌­توانید با هر سیستمی ارز دیجیتال استخراج کنید. در گذشته شما می­‌توانستید با استفاده از کارت­‌های گرافیک GPU ارز مونرو را استخراج کنید؛ اما اکنون فقط با استفاده از سی پی یوهای بسیار قدرتمند توانایی این کار را خواهید داشت.

مونرو با توجه به عملکرد قدرتمندی که در سال گذشته از خود به نمایش گذاشت، محبوبیت بسیاری بین سرمایه گذاران دنیای ارز دیجیتال پیدا کرد. به همین خاطر افراد زیادی به سمت استخراج مونرو روی آوردند. پس به این نکته توجه داشته باشید که شما در این فرصت تنها نخواهید بود.

استخراج مونرو با کامپیوتر

در این قسمت به آموزش استخراج مونرو با کامپیوتر و لپ تاپ می‌­پردازیم. برای اینکه بتوانید ارز دیجیتال MONERO را با کامپیوتر یا لپ تاپ استخراج کنید، نیاز به یک نرم افزار دارید. شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که آیا با کامپیوترها و لپ‌تاپ­‌ها می‌­توان ارز دیجیتال استخراج کرد یا نه؟ آیا این روش ما را به سود می‌­رساند؟

ارز دیجیتال مونرو
ارز دیجیتال مونرو

در جواب این سوالات باید به زبان ساده به شما بگویم که استفاده از کامپیوتر برای استخراج ارز دیجیتال به صرفه نیست؛ زیرا این دستگاه­‌های خانگی توانایی و قدرت این کار را ندارند. اگر به دستگاه‌های ماینر و ریگ­‌های ماینینگ نگاه کنید، متوجه این موضوع می­‌شوید که سخت افزار دستگاه‌­های خانگی نسبت دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال زمین تا آسمان متفاوت است.

اما اگر قصد دارید با کامپیوتر خود دست به استخراج ارز دیجیتال مونرو بزنید، ممکن است موفق شوید ولی مطمئن باشید که در آخر یکی از قطعات دستگاه شما از بین خواهد رفت. برای اینکه دچار چنین مشکلاتی نشوید به شما توصیه می­‌کنیم از این روش برای استخراج ارز دیجیتال استفاده نکنید؛ اما اگر تصمیم خود را گرفته‌اید و قصد دارید این کار را انجام دهید، می‌­توانید برای استخراج رمز ارز مونرو از نرم افزار زیر استفاده کنید.

اگر درباره ارز دیجیتال مونرو اطلاعات کافی ندارید میتوانید مقاله ارز دیجیتال مونرو چیست را مطالعه نمایید

نرم افزار Minergate

استفاده از این نرم افزار بسیار آسان است. در ابتدا با مراجعه به سایت، برنامه را دانلود می­‌کنید. زمانی که برنامه به صورت کامل دانلود شد، روی آن کلیک کنید تا نصب شود. زمانی که مراحل نصب نرم افزار به پایان رسید، وارد برنامه شوید. ایمیل خود را وارد کنید و سپس برای شروع عملیات استخراج روی گزینه­ (Start smart mining) کلیک کنید.

استخراج مونرو با گوشی

ممکن است شما هم به استخراج مونرو با گوشی فکر کرده باشید، اما بعد از اینکه اطلاعات بیشتری در مورد سرمایه مورد نیاز به دست آوردید از خیر این کار گذشتید. بیشتر کاربران دنیای ارز دیجیتال به همین علت به سمت استخراج با گوشی روی آورده‌­اند؛ زیرا هم هزینه­‌ای کمتری دارد و هم نیاز به تجهیزات زیادی ندارید. البته که نسبت به دیگر روش‌­های استخراج این روش دسترسی بیشتری به شما می‌­دهد. استخراج ارزهای دیجیتال با گوشی امکان پذیر است؛ اما قبل از اینکه دست به کار شوید، باید به تمام جوانب فکر کنید.

استخراج ارز دیجیتال با گوشی باعث می‌­شود ضررهای زیادی به گوشی تلفن شما وارد شود. برای اینکه در این حوزه درآمد خوبی کسب کنید، باید به طور 24 ساعته فعالیت داشته باشید. این روش برای دستگاه­‌های استخراج مانند ماینر بسیار عادی است؛ ولی وقتی شما با گوشی شروع به این کار می­‌کنید، نمی‌­توانید به صورت 24 ساعته فعالیت کنید. زیرا استفاده بیش از حد از گوشی باعث بروز مشکلات متعدد نرم افزاری و سخت افزاری برای شما می­‌شود. پس بهتر است که از این روش برای استخراج رمز ارزها استفاده نکنید.

درآمد استخراج مونرو

برای اینکه درآمد استخراج مونرو را مشاهده کنید، باید نوع پردازنده‌­های خود را داخل ماشین حساب­‌های ماینینگ وارد کنید. البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که این فقط سود شما متغیر است و با صعود یا نزول قیمت ارز رابطه مستقیمی دارد.

نکته­‌ای که وجود دارد این است که هرچه سیستم عامل شما برای استخراج از CPU یا GPU قوی­تری استفاده کرده باشد شما سود بیشتری خواهید داشت. کم شدن هزینه­‌های برق هم می‌­تواند بر درآمد شما تاثیر مستقیمی بگذارد.

 بهترین دستگاه استخراج مونرو

سیستم استخراج ارز دیجیتال مونرو ترکیبی از پردازنده­‌های گرافیکی است که به طور واحد در کنار هم کار می­‌کنند. این حالت باعث می­‌شود که قدرت استخراج افزایش پیدا کند. با توجه به این موضوع یک ماینر شانس بیشتری برای پیدا کردن بلوک­‌های جدید خواهد داشت.

برای اینکه بهترین دستگاه­ استخراج مونرو را داشته باشید، باید به تمام نکات توجه داشته باشید. استفاده از یک RAM مناسب که توانایی پردازش سیستم را برعهده داشته باشد. CPU قوی برای راه‌­اندازی سیستم استخراج و برای بهبود عملکرد دکل می­‌توانید از یک دستک SSD استفاده کنید. همچنین حتما به منبع انرژی خود اهمیت بسیاری بدهید؛ زیرا انتخاب اشتباه در این مورد می‌­تواند باعث کند شدن یا کار نکردن سیستم شما شود.

نکات مهم قبل از استخراج ارز مونرو:

اگرچه در حال حاضر ارز مونرو می‌‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای استخراج باشد؛ اما پیش از استخراج این ارز باید به عوامل مهمی که بر روی میزان سودآوری و هزینه‌‌های آن تاثیرگذار هستند نیز توجه کافی داشته باشید. در ادامه به عوامل مهمی که سبب کسب سود از ارز مونرو می‌شوند اشاره می‌کنیم تا شما بتوانید با توجه به شرایط و بودجه خود اقدامات لازم را در جهت استخراج آن به عمل‌آورید.

نکات مهم قبل از استخراج ارز مونرو:
نکات مهم قبل از استخراج ارز مونرو:

نرخ هش

یکی از عوامل مهم در استخراج مونرو با کامپیوتر نرخ هش یا به اصطلاح Hash Rate است. در واقع این نرخ مشخص می‌کند که سخت‌افزار مورد نظر شما چقدر قدرتمند است و چقدر توان استخراج دارد. در نتیجه باید به این نرخ توجه کافی داشته باشید تا بتوانید بر اساس میزان قدرت و توان سخت‌افزار در اختیار خود، میزان مناسبی از این ارز را استخراج کنید. در واقع اگر سخت‌افزار شما قدرت کافی برای استخراج نداشته باشد، نمی‌‌تواند به سود خوبی دست پیدا کنید و صرفاً با صرف زمان زیاد درآمد کمی حاصل خواهد شد.

میزان مصرف انرژی

از دیگر عوامل مهمی که باید در استخراج به آن توجه داشته باشید، میزان مصرف انرژی است. شما باید بدانید که سخت‌افزار مورد نظرتان برای استخراج ارز، چه میزان برق مصرف می‌کند. هزینه برق اصلی‌‌ترین هزینه استخراج هر ارز دیجیتال است و در صورتی که میزان آن بالا باشد، نمی‌‌‌توانید درآمد و هزینه‌های خود را به درستی بالانس کنید.

هزینه بر کیلو وات ساعت

عامل مهم بعدی میزان هزینه بر کیلو وات ساعت است. این میزان به شما می‌گوید که مصرف برق به ازای استخراج هر واحد از این ارز چقدر هزینه را شامل می‌شود. در واقع این عامل با مورد قبلی ارتباط دارد و شما به منظور استخراج باید از هزینه‌ها و میزان مصرف برق خود اطلاع کافی داشته باشید.

حق عضویت در استخر استخراجی

دیگر عامل مهم حق الزحمه یا حق عضویت برای استخراج است. حق الزحمه استخراج به معنی میزان هزینه‌ای است که شما باید آن را بابت استخراج به استخر استخراجی خود بپردازید. در واقع بستری که شما در آن استخراج انجام می‌دهید شامل هزینه عضویت است و باید به آن نیز توجه داشته باشید.

هزینه‌ های تنظیم سخت ‌افزار

به عنوان آخرین عامل مهم تاثیرگذار بر استخراج ارز مونرو با کامپیوتر باید به هزینه‌های مربوط به تنظیم سخت‌افزار مناسب برای استخراج اشاره کنیم. این مورد قابل اهمیت بوده و شامل هزینه مشخصی می‌شود که باید به آن توجه کنید تا بتوانید هزینه‌های خود را تا حد زیادی کنترل کنید.

روش کنترل هزینه‌ های استخراج و سود

در حال حاضر شما می‌توانید با استفاده از ماشین حساب‌های مخصوص استخراج ارز مونرو میزان هزینه‌های استخراج و سود خود را حساب و کنترل کنید. این ماشین حساب آنلاین است و شما می‌توانید میزان سود خودی را به ازای استخراج واحد‌های مشخصی از ارز مونرو با استفاده از آن حساب کنید. با توجه به اینکه قیمت تمام ارز‌های دیجیتال معمولاً در حال نوسان است، درآمد شما نیز تحت تأثیر نوسان‌های قیمت قرار می‌گیرد و به همین دلیل استفاده از ماشین حساب‌های مخصوص می‌تواند گزینه مناسبی برای کنترل مخارج و سود استخراج باشد.

ارز مونرو، مهم و آینده دار

در این مقاله سعی کردیم به طور کامل به آموزش استخراج مونرو با کامپیوتر و لپ تاپ بپردازیم. استخراج رمز ارز مونرو یکی از معدود سرمایه گذاری­‌های دنیای ماین است که نیاز به تجهیزات عجیب و غریبی ندارد. شما می‌­توانید با یک CPU یا GPU قوی دست به استخراج مونرو بزنید. هرچه قیمت ارز دیجیتال بیشتر شود، حاشیه­ سود شما هم بالاتر می‌­رود. باز هم قبل از اینکه شروع به استخراج کنید، به طور کامل به تمام جوانب این موضوع بیاندیشید تا بتوانید به صورت اصولی به درآمد خوبی دست پیدا کنید.

سوالات متداول:

1) آیا استخراج مونرو در لپ تاپ سودآور است؟

بله، اما بستگی به نوع قدرت محاسباتی شما نیز دارد. استخراج Monero با قدرت PoW بیشتر سودآورتر می‌شود. البته در مقایسه با بیت کوین این ارز با افزایش قدرت به طور دقیق سودآورتر نمی‌شود، بلکه میزان سود در آن “فقط” خطی است.

2) کدام کامپیوتر برای استخراج مونرو بهترین است؟

AMD Ryzen 9 5950X
این CPU به دلیل چندین مشخصات مختلف، بهترین CPU برای استخراج در هنگام استخراج رمزارز Monero در نظر گرفته شده است. این CPU دارای ظرفیت چند پردازشی قدرتمند 16 هسته و 32 رشته است که آن را بهتر از سایر CPU ها می‌کند.

3) آیا می توانم مونرو را با یک کامپیوتر معمولی استخراج کنم؟

با این حال، برخلاف الگوریتم SHA-256 که توسط بیت کوین استفاده می‌شود، استخراج Monero از طریق الگوریتم RandomX انجام می‌شود؛ بنابراین، توجه داشته باشید که برای استخراج XMR نیازی به خرید سخت افزار خاصی ندارید. هر کسی که کامپیوتر دارد می‌تواند Monero را استخراج کند؛ زیرا می‌تواند با استفاده از CPU/GPU رایانه شما انجام شود.

تحریریه

بیتمینو فعالیت رسمی خود را در سال 1399 بصورت برای افزایش آگاهی مردم در زمینه ارز دیجیتال آغاز نموده است و سعی دارد مرجعی برای مطالعه آخرین اخبار و آموزش های مربوط به ارز دیجیتال برای فارسی زبانان شود.و همچنین قصد دارد تا ابزار هایی مانند قیمت لحظه ای و دیگر ابزار های ارز دیجیتال را بصورت رایگان در اختیار عموم قرار دهد.

نوشته های مشابه