آموزش استخراج ارز های دیجیتال

آموزش استخراج بیت کوین بصورت 0 تا 100

در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی و گسترش دنیای ارزهای دیجیتال، اکثر افراد اصطلاحات مختلف این حوزه را شنیده‌اند؛ اما از معنی و کاربرد آن‌ها آگاه نیستند. استخراج بیت کوین یکی از این اصطلاحات است. همان طور که می‌دانید بیت کوین نوعی رمز ارز در بستر اینترنت است که هیچ سازمان و نهاد دولتی قابلیت کنترل آن را ندارد.

استخراج بیت کوین به معنای تولید بیت کوین جدید و تایید تراکنش‌ها و ثبت آن‌ها در بلاک چین است. استخراج کنندگان یا ماینرها با استفاده از این روش به مقداری بیت کوین به عنوان پاداش دست پیدا می‌کنند. برای افزایش شانس موفقیت خود در این حوزه کافی است که آموزش استخراج بیت کوین را به صورت کامل مطالعه کرده و با توجه به شرایط و بودجه خود برای شروع برنامه‌ریزی کنید.

آموزش استخراج بیت کوین

همان‌طور که می‌دانید ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین تحت کنترل هیچ سازمان و نهاد دولتی نیستند. این ارز دیجیتال مانند پول‌های کاغذی طبق دستور سازمانی، چاپ نمی‌شود. استخراج یا تولید بیت کوین، فرایندی است که در آن توکن‌های جدید بیت کوین وارد بلاک چین می‌شوند. استخراج بیت کوین از نظر تولید همانند فرایند استخراج طلاست. همه استخراج کنندگان در شبکه، وظیفه تامین امنیت و اطلاعات بیت کوین‌های تولیدی را دارند. اما استخراج بیت کوین چگونه انجام می‌شود؟

استخراج بیت کوین به فرایندی گفته می‌شود که در آن کامپیوترهای قدرتمند و به شدت پیشرفته، مسائل بسیار پیچیده ریاضی را در ازای پاداشی، حل می‌کنند. همچنین این سیستم‌های قدرتمند وظیفه دارند تا اطلاعات تراکنش‌‌های انجام شده را مورد بررسی قرار دهند و اعتبار آن را بسنجند. دنیای استخراج بیت کون بسیار گسترده است و هر روز افراد مختلفی به این حوزه کاری روی می‌آورند. در آموزش استخراج بیت کوین با تمامی مراحل و نکات مهم در استخراج بیت کوین آشنا خواهید شد.

بیت کوین از کجا استخراج می‌شود؟

شاید برای شما هم سوال باشد که ارز دیجیتال بیت کوین از کجا استخراج می‌شود؟ همان طور که قبلا مطالعه کردید؛ استخراج بیت کوین به معنای تولید توکن جدید بیت کوین است. استخراج کنندگان در این فرایند تراکنش‌های مختلف را بررسی می‌کنند تا از تکراری نبودن آن اطمینان حاصل کنند. این تکراری بودن یا (Double-Spending) زمانی اتفاق می‌افتد که صاحب یک بیت کوین از روی آن کپی می‌‌کند و لینک کپی شده را در اختیار دیگران قرار می‌دهد؛ در صورتی که بیت کوین اصلی دست نخورده است.

پاداش استخراج کنندگان به دو صورت دریافت می‌شود. تایید تراکنش‌ها در شبکه ارز دیجیتال بیت کوین و حل مسائل محاسباتی بسیار پیچیده، دو شکل پاداش ماینرها هستند. با آموزش استخراج بیت کوین با روند استخراج و پاداش، آشنا خواهید شد.

مشاهده قیمت لحظه ای ارز دیجیتال در سایت بیتمینو بصورت لحظه ای و دقیق

چه زمانی استخراج بیت کوین تمام می‌شود؟

ماینرها پاداش خود را از دو روش به دست می‌آورند. پاداش حل مسائل محاسباتی پس از پایان استخراج بیت کوین در سال 2140، به صفر می‌رسید. در سال 2140، 21 میلیون بیت کوین موجود استخراج می‌شود و دیگر هیچ بیت کوین جدیدی با استفاده از این روش به شبکه اضافه نخواهد شد. پاداش تولید بلوک بیت کوین از سال 2099 با 50 بیت کوین آغاز شد و امروز به عدد 6.25 BTC کاهش پیدا کرده است.

این عدد به صورت نموداری لگاریتمی محاسبه می‌شود و هر 4 سال، مبلغ آن نصف می‌شود. اما ماینرها هنوز می‌توانند از پردازش و تایید تراکنش‌های مختلف در این بازار پاداشی دریافت کنند. همچنین انتظار می‌رود با متوقف شدن روند تولید بیت کوین، کارمزد یا هزینه تایید تراکنش‌های افزایش پیدا کند. در غیر این صورت ماینرها پاداش کمی از این فعالیت دریافت می‌کنند. در این صورت اگر ماینرها دست از کار بکشند؛ ممکن است کل بلاک چین بیت کوین مختل شود و از هم بپاشد.

آموزش استخراج بیت کوین و چگونگی انجام آن

برای شروع روند استخراج بیت کوین و کسب درآمد، ابتدا باید با مطالعه در رابطه با آموزش استخراج بیت کوین، اطلاعات کافی به دست آورید؛ سپس نسبت به استخراج بیت کوین اقدام کنید. اکنون که با تعریف استخراج بیت کوین آشنا شدید؛ زمان آن است که اطلاعات و جزئیات بیشتری در رابطه با محاسبات و فعالیت‌های آن به دست آورید. ماین کردن بیت کوین و حل مسائل محاسباتی آن از توانایی انسان‌ها و شما خارج است و هیچ‌کس نمی‌تواند این مسائل را در زمانی کمتر از 10 دقیقه حل کند؛ به همین دلیل سیستم‌‌های بسیار قدرتمند برای این کار انتخاب شده‌اند؛ اما این سیستم‌ها چگونه می‌توانند بیت کوین را استخراج کنند؟

آموزش استخراج بیت کوین و چگونگی انجام آن

هر بلوک بیت کوین دارای یک عدد 64 رقمی در دستگاه شانزده شانزدهی بوده که در فرایند استخراج بیت کوین، ماینرها باید در کمترین زمان به این عدد دست پیدا کنند. استخراج بیت کوین فرایندی بر پایه شانس و سرعت است. کسی پاداش یک بیت کوین را به دست می‌آورد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن این عدد 64 رقمی را حدس بزند؛ زیرا هزاران ماینر دیگر نیز در این رقابت هستند. ماینرها تنها می‌تواند با تهیه تجهیزات قدرتمند و حرفه‌ای و بالا بردن نرخ هش، شانس خود را برای استخراج بیت کوین افزایش دهند.

بیشتر بخوانید : طراح لوگو بیت کوین چیست

چگونه بیت کوین استخراج کنیم؟

در اولین گام باید دستگاه ماینر یا استخراج کننده خود را به یک اینترنت قوی و پایدار متصل کنید. در مرحله بعد باید در صورت نیاز نرم‌افزارهای اختصاصی استخراج بیت کوین را روی سخت افزار خود نصب کنید. البته به خاطر داشته باشید که در دستگاه‌‌هایی مانند ایسیک، این نرم افزارها از پیش نصب شده‌اند.

برای استخراج بیت کوین کافی است، تنظیمات مورد نیاز خود را از استخر استخراج دریافت کرده و در دستگاه وارد کنید. سپس اطلاعات کیف پول خود را نیز جهت واریز پاداش دریافتی از ماینینگ بیت کوین، در تنظیمات ثبت کنید.

پس از آن دستگاه با توجه به اطلاعات وارد شده فرایند استخراج را آغاز می‌کند. نداشتن نظارتی دائمی روی دستگاه‌‌های ماینر، انتخابی اشتباه است؛ زیرا این دستگاه‌ها هنگام استخراج به مشکلات گوناگونی برمی‌‌خورند که نیاز به بررسی و رفع مشکل دارند.

اکنون که با چگونگی استخراج آشنا شدید، وقت آن است که با یکی از مهم‌ترین مراحل آموزش استخراج بیت کوین آشنا شوید. تجهیزات و وسایل مورد نیاز ماینینگ، ابزار کار در این حوزه هستند.

برای استخراج بیت کوین از کجا شروع کنم

اولین گام در استخراج بیت کوین، کسب اطلاعات کافی در مورد این فرایند و ماهیت ارزهای دیجیتال و بیت کوین است. شما نمی‌توانید بدون کسب آگاهی کافی وارد این حوزه شوید؛ زیرا عدم آگاهی باعث ضررهای مالی فراوانی می‌شود. برای شروع ماینینگ بیت کوین باید تجهیزات و دستگاه‌های مختلف را تهیه کنید تا به نتیجه‌ای مطلوب برسید. در ادامه به بررسی تمامی این تجهیزات پرداخته شده است.

تجهیزات مورد نیاز برای استخراج بیت کوین

اما تجهیزات مورد نیاز برای کسب موفقیت در این رقابت تنگاتنگ چیست؟ روزانه بالغ بر 300000 تراکنش خرید و فروش در شبکه بیت کوین ثبت می‌شود. هر روز حدود 900 بیت کوین استخراج شده و هر 10 دقیقه تعداد بیت کوین‌های استخراج شده افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین رقابت تنگاتنگی میان شما و دیگر ماینرها وجود دارد. از تجهیزات و وسایل مورد نیاز استخراج می‌توان به دستگاه ماینر، کیف پول، اتصالات و کابل برق، تجهیزات تهویه و اینترنتی پر سرعت اشاره کرد. در ادامه آموزش استخراج بیت کوین با تمامی این تجهیزات و دستگاه‌‌های ضروری آشنا خواهید شد.

تجهیزات مورد نیاز برای استخراج بیت کوین
تجهیزات مورد نیاز برای استخراج بیت کوین

معرفی بهترین دستگاه استخراج بیت کوین

با توجه به نکات ذکر شده متوجه شدید که دستگاه‌‌های ماینر یا استخراج‌کننده، دستگاهی است که فرایند استخراج بیت کوین‌ها را انجام می‌دهد. این دستگاه‌ها تراکنش‌های موجود در شبکه بیت کوین را بررسی کرده و در صورت تایید، آن‌ها را در بلاک چین ثبت می‌کنند. از ویژگی‌های دستگاه‌های استخراج کننده می‌توان به قدرت پردازش بالا و مصرف برق زیاد اشاره کرد.

پیش از خرید این دستگاه‌ها باید از فراهم بودن زیرساخت‌های آن اطمینان حاصل کنید. دستگاه‌‌های استخراج بیت کوین به واسطه قدرت بسیار زیاد به تجهیزات سرمایشی قدرتمندی نیاز دارند تا هنگام فعالیت دچار اختلال نشوند. یکی دیگر از زیرساخت‌های مهم این دستگاه‌ها تامین برق مصرفی آن‌هاست.


در بیتمینو بخوانید : معرفی ارزان ترین دستگاه استخراج بیت کوین


در دنیای امروزی دستگاه‌های ASIC از بهترین دستگاه‌‌های استخراج بیت کوین هستند. با پیشرفت تکنولوژی و محبوبیت استخراج بیت کوین، دستگاه‌های ASIC تنها با هدف استخراج و حل مسائل محاسباتی بیت کوین‌ها تولید شدند. از مزایا و دلایل محبوبیت این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ASIC نسبت به دستگاه‌های دیگر استخراج کننده، از نظر انرژی و سرعت به صرفه است.
  • نسبت به سایر رقبای خود مقرون به صرفه هستند؛ اما دقت کنید هر چه قیمت این دستگاه‌ها بالاتر باشد، قدرت و کارایی آن نیز بیشتر است.
  • این دستگاه‌ها به خاطر ماهیت تخصصی خود در استخراج، راه اندازی آسان‌تری دارند.
  • با استفاده از ASIC شانس موفقیت شما در استخراج بیت کویت افزایش پیدا می‌کند.
  • این دستگاه‌ها در مقایسه با کارت‌های گرافیکی قدرت پردازش و محاسبه بیشتری دارند.

بهترین استخراج کننده بیت کوین در ایران

در این بخش از آموزش استخراج بیت کوین لازم است با بازار دستگاه‌‌های بیت کوین در ایران آشنا شوید. در ابتدای سال 1398 استفاده از دستگاه‌های ماینر در ایران از نظر قانونی هیچ مانعی نداشت؛ اما در خرداد 1398 تا تابستان همان سال فعالیت عمده این دستگاه‌ها منع و توقیف شد و تعداد زیادی از ماینرها ضررهای بسیار زیادی متحمل شدند. پس از آن قانونی مبنی برای فعالیت دستگاه استخراج کننده با تاییدیه و دریافت مجوز از وزارت صنعت و معدن، تصویب شد. از بهترین دستگاه‌‌های استخراج کننده‌‌های بیت کوین در ایران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دستگاه استخراج کننده Bitman Antminer s19 pro: 110 تراهش، 3250 وات، 4 فن و 81 دسی‌بل صدا موارد نام برده شده را می‌توان از ویژگی‌های بارز دستگاه بیت مین اس 19 مثال زد.
  • دستگاه ماینینگ MicroBT Whatsminer M30S: 83 دسی‌بل صدا، 2 فن، 3472 ژول مصرف برق و 112 تراهش مشخصات فنی این دستگاه است.
  • دستگاه ماینینگ Canaan Avalonminer1246: از ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به 90 تراهش قدرت، 75 دسی‌بل تولید صدا، 3420 وات مصرف برق و 4 فن اشاره کرد. دمای محیط مناسب این دستگاه کمتر از 60 درجه سانتی‌گراد است.
  • دستگاه استخراج کننده Bitman Antminer: 84 تراهش قدرت پردازنده، 3150 وات مصرف برق، 75 دسی‌بل تولید صدا و 4 فن از مشخصات فنی این دستگاه است.
  • دستگاه استخراج کننده Bitman Antminer S+17: از ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به 73 تراهش قدرت پردازنده، 2920 وات مصرف برق اشاره کرد. دمای محیط این دستگاه نباید بیشتر از 50 درجه سانتی گراد شود.

— بیشتر بخوانید : ماینینگ چیست

حداقل سیستم برای استخراج بیت کوین

همان‌طور که مطالعه کردید؛ قیمت هر دستگاه ماینر بیت کوین به ویژگی‌‌ها و قدرت آن بستگی دارد. هنگام خرید دستگاه علاوه بر مشخصات فنی این دستگاه‌ها، باید به شرایط و محیط کاری خود نیز دقت کنید. هر شخصی باید با توجه به محیط اطراف و تعرفه برق فضای در دسترس، بهترین سیستم را انتخاب کند. ممکن است مدل‌‌های معرفی شده برای این شخص مناسب نباشد یا حداقل سیستم مورد نیاز این فرد یا یک نفر دیگر تفاوت داشته باشد؛ بنابراین هنگام خرید این دستگاه‌‌ها با ارائه شرایط خود نسبت به خرید اقدام کنید یا با مطالعه مقالات مرتبط با آموزش استخراج بیت کوین، اطلاعاتی در مورد دستگاه‌‌های مختلف کسب کرده و سپس برای خرید اقدام کنید.

حداقل سیستم برای استخراج بیت کوین

کیف پول بیت کوین

پس از فرایند استخراج باید پاداش دریافت شده وارد کیف پول شما شود؛ بنابراین به یک کیف پولی که از بیت کوین پشتیبانی کند، نیاز دارید. کیف پول‌های ارائه شده برای خرید و فروش و نگهداری بیت کوین انواع مختلفی دارند. برای انتخاب بهترین کیف پول بیت کوین کافی است که در مورد آن تحقیق کنید و نظر کاربران مختلف را مطالعه کنید یا مقاله‌ای که در این باره در سایت بیتمینو درج کرده‌اییم را مطالعه کنید.

تجهیزات تهویه برای سرمایش محیط

همان‌طور که متوجه شدید، دستگاه‌‌های استخراج کننده هنگام فعالیت، گرما و صدای زیادی تولید می‌‌کنند. فن‌‌های تعبیه شده در این دستگاه‌ها قدرت و توانایی سرمایش آن‌ها را ندارند؛ بنابراین صاحبان این دستگاه‌ها برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکل و اختلال در روند کاری دستگاه‌‌های استخراج کننده، از سیستم‌‌های متنوع سرمایشی استفاده می‌کنند. همچنین اگر تعداد زیادی از این دستگاه‌‌ها را در سایلنت باکس قرار دهید؛ احتمال آسیب‌ دیدگی نیز افزایش پیدا می‌کند.

چرا استخراج بیت کوین برق زیادی مصرف می‌کند؟

استخراج بیت کوین و حل مسائل محاسباتی دشوار، نیاز به انرژی و قدرت بسیار زیادی دارد. دستگاه‌‌های ماینر برای دست‌یابی به این انرژی از برق زیادی استفاده می‌کنند. میزان برق مصرفی هر دستگاه با دستگاه دیگر متفاوت بوده و میزان آن روی برچسب یا داخل دفترچه راهنمای آن ذکر شده است؛ اما به خاطر داشته باشید علاوه بر میزان برق مصرفی این دستگاه‌‌ها، سیستم‌‌های خنک کننده محیط نیز نیاز به برق زیادی دارند. همچنین تعداد دستگاه‌‌های ماینر موجود نیز تاثیرگذار است.

برای استخراج بیت کوین چقدر برق لازم است؟

یکی از دغدغه‌‌های تازه‌ کاران این حوزه عدم اطلاع از برق مصرفی و هزینه آن است. با آموزش استخراج بیت کوین تلاش کرده‌ایم به تمامی دغدغه‌های شما پاسخ دهیم. برای اطلاع از میزان برق مصرفی دستگاه خود و هزینه آن کافی است؛ مراحل زیر را دنبال کنید:

  • میزان مصرف هر دستگاه را از دفترچه یا برچسب آن پیدا کنید.
  • با توجه به تعرفه برق منطقه خود، هزینه برق را محاسبه کنید.

به خاطر داشته باشید که هر دستگاه با توجه به سخت‌افزار خود میزان برق مصرفی متفاوتی دارد و نمی‌توان عدد یکسانی برای همه استفاده کرد.

نحوه استخراج بیت کوین با کامپیوتر خانگی

به طور قطع می‌توان گفت؛ با توجه به میزان رقابت استخراج بیت کوین در دنیای امروزی، کامپیوترهای خانگی و لپ تاپ‌ها شانسی برای استخراج ندارند. این دستگاه‌ها به دلیل قدرت پردازش پایین و سرعت کم، توانایی حل مسائل پیچیده و دشوار بلاک چین‌های بیت کوین را ندارند؛ بنابراین آموزش استخراج بیت کوین مختلف ارائه شده برای لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای خانگی، درصد موفقیت بسیار کمی داشته و انجام آن‌ها به هیچ‌کس توصیه نمی‌شود؛ زیرا ممکن است باعث ضرر مالی نیز بشود.

آموزش استخراج بیت کوین با گوشی

همان‌طور که مطالعه کردید، فرایند ماین کردن بیت کوین نیازمند سخت‌افزاری بسیار قوی است که پردازنده‌های گوشی همراه، توانایی انجام آن را ندارند و نمی‌توانند با سرعتی بالا کد 64 رقمی را به دست آورند؛ اما نرم‌افزارهایی در این راستا طراحی و تولید شده‌اند که کارایی بالایی ندارند.

مضرات استخراج بیت کوین با گوشی

از معایب استفاده گوشی برای استخراج بیت کوین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. با دقت به آموزش استخراج بیت کوین می‌توانید از این معایب جلوگیری کنید.

  • ضرر مالی و احتمال خرابی قطعات گوشی
  • از کار افتادن گوشی هنگام انجام فرایندهای استخراج
  • قدرت پایین در حل کردن الگوریتم‌های استخراج
  • عدم وجود خنک‌کننده‌ای قوی

نحوه استخراج بیت کوین با استفاده از استخراج ابری

یکی دیگر از نکات مهم در آموزش استخراج بیت کوین استفاده از کلود ماینینگ است. کسانیکه از تجهیزات و وسایل استخراج بیت کوین مستقیم برخوردار نیستند، به استفاده از استخراج ابری روی می‌آورند. استخراج ابری به خدماتی گفته می‌شود که شرکت‌های مختلف در اختیار دیگران می‌گذارند تا بدون نیاز به خرید تجهیزات سخت افزاری گران، نسبت به استخراج بیت کوین اقدام کنند. برای انجام این کار تنها وسیله مورد نیاز شما یک کامپیوتر ساده یا یک گوشی همراه است. از مزایای استخراج ابری می‌توان به عدم نیاز به مکان، تجهیزات برقی و دستگاه ماینر اشاره کرد. اما این روش استخراج نیز دارای معایبی بوده که مهم‌ترین آن، احتمال بالای کلاهبرداری است. مثال‌های ذکر شده در زیر، از معایب این روش هستند:

  • عدم وجود شفافیت در استخراج بین کوین‌ها
  • ریسک بالای کلاهبرداری
  • سود کم
  • عدم وجود کنترل برای انجام فرایندها

حداقل سرمایه برای استخراج بیت کوین

برای شروع استخراج بین کوین لازم نیست بهترین دستگاه‌‌های ماینر و گران‌ ترین تجهیزات را خریداری کنید. برای اولین تجربه خود باید با توجه به بودجه تصمیم بگیرید. خرید یک دستگاه ماینر متوسط، یک سیستم خنک کننده و هزینه برق از حداقل سرمایه مورد نیاز برای استخراج بیت کوین هستند. اینترنت پرسرعت و کیف پول نیز در دسته این تجهیزات اولیه و مهم قرار می‌گیرند. پس از شروع کسب و کار و کسب سود می‌توانید تجهیزات خود را با توجه به سود به دست آمده به‌روز کنید و شانس موفقیت خود را در دنیای استخراج بیت کوین افزایش دهید.

آیا استخراج بیت کوین به صرفه است؟

فرآیند استخراج بیت کوین به عوامل مختلفی بستگی دارد و سطح دشواری آن بالاست. همان طور که در آموزش استخراج بیت کوین مطالعه کردید؛ ماین کردن بیت کوین‌ها مصرف برق بالایی داشته و هزینه قابل‌توجهی برای آن پرداخت می‌شود. علاوه بر آن نوسانات قیمت بیت کوین می‌تواند باعث ضررهای مالی شود و سود به دست آمده در مقابل ضرر آن ناچیز باشد. توصیه می‌شود؛ پیش از شروع فعالیت‌‌های استخراج، یک برآوردی از بودجه مدنظر، سود احتمالی و ضرر احتمالی برای خود انجام دهید؛ سپس برای شروع فعالیت استخراج بیت کوین اقدام کنید.

آیا استخراج بیت کوین قانونی است؟

همان‌طور که می‌‌دانید رمز ارزها و همچنین بیت کوین تحت کنترل سازمان یا نهاد دولتی نیستند؛ بنابراین قانون مشخصی در رابطه با این ارزها وجود ندارد. بدیهی است که در سال‌‌های اولیه رشد بیت کوین اکثر نهادها و کشورها مخالف این تکنولوژی بودند، اما با گذر زمان و پیشرفت این تکنولوژی، رمز ارز بیت کوین جایگاه ثابتی در جامعه و اقتصاد امروز به دست آورد. استخراج بیت کوین طبق قانون تصویب شده در 13 مرداد 1398 در ایران نیز نیازمند تاییدیه و مجوز وزارت صمت است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت بهین یاب و وارد کردن مدارک و اطلاعات خود نسبت به دریافت مجوزهای لازم اقدام کنید.

آموزش استخراج بیت کوین، گامی ضروری برای شروع فعالیت خود

اکنون که با نحوه استخراج بیت کوین آشنا شده‌اید، زمان آن است که برای شروع خود برنامه‌ریزی کنید. با توجه به شرایط، امکانات و بودجه خود، تجهیزات و وسایل خود را انتخاب کنید؛ سپس پس از راه اندازی آن‌ها استخراج بیت کوین را آغاز کنید. به خاطر داشته باشید فرایند استخراج بیت کوین دائمی و همیشگی بوده و باید تمرکز بسیار زیادی روی آن بگذارید تا به موفقیت دست پیدا کنید. همچنین برای افزایش شانس موفقیت خود می‌توانید با سودهای به دست آماده از ماینینگ‌‌های قبلی، سیستم خود را برای فعالیت‌‌های بیشتر ارتقا دهید.

سوالا متداول:

1) در حال حاضر و در سال 2023 استخراج 1 بیت کوین چقدر طول می کشد؟

استخراج تنها یک بیت کوین حدود 10 دقیقه طول می کشد؛ اگرچه این زمان با سخت افزار و نرم افزار ایده‌آل است که همیشه مقرون به صرفه نیست و تنها تعداد کمی از کاربران می‌توانند به داشتن آن ببالند. به طور معمول و منطقی‌تر، اکثر کاربران می‌توانند بیت کوین را در 30 روز استخراج کنند.

2) برای استخراج 1 بیت کوین چند پردازنده گرافیکی لازم است؟

هیچ حداقل یا محدودیتی برای تعداد پردازنده‌های گرافیکی که می‌توانید هنگام استخراج استفاده کنید وجود ندارد و حتی می‌توانید با 1 عدد شروع کنید. با این حال، اگر به یک تجارت جدی ماینینگ مشغول هستید، ریگ 6 GPU توصیه می‌شود.

3) آیا می‌توانیم بیت کوین را با لپ تاپ استخراج کنید؟

بله، می توانید، اما باید چند نکته را در نظر داشته باشید. اولا، انتظار درآمد قابل توجهی از استخراج در لپ تاپ نداشته باشید. ثانیاً لپ‌تاپ‌ها از نظر طراحی برای ماینینگ کریپتو مناسب نیستند و استخراج طولانی مدت باعث آسیب به دستگاه می‌شود.

در بیتمینو درباره استخراج دیگر رمز ارزها بخوانید:

تحریریه

بیتمینو فعالیت رسمی خود را در سال 1399 بصورت برای افزایش آگاهی مردم در زمینه ارز دیجیتال آغاز نموده است و سعی دارد مرجعی برای مطالعه آخرین اخبار و آموزش های مربوط به ارز دیجیتال برای فارسی زبانان شود.و همچنین قصد دارد تا ابزار هایی مانند قیمت لحظه ای و دیگر ابزار های ارز دیجیتال را بصورت رایگان در اختیار عموم قرار دهد.

نوشته های مشابه